Uitvaartcentrum Talitha Koem

Up to date beeldvoorzieningen en bedieningsgemak, met deze vraag kwam uitvaartorganisatie Draagt Elkanders Lasten bij Inferno Audio Visueel. De kwaliteit van de beelden en opnames zijn verbeterd en aangepast aan de huidige standaard en mogelijkheden. Camera’s, videomixer, beamer, videorecorder en bekabeling zijn nu geschikt voor Full HD.

De kwetsbare apparatuur is in een afsluitbare serverkast geplaatst. De bediening van de apparatuur vindt nu grotendeels plaats met behulp van een bedieningspaneel. De controller van de camera is direct binnen handbereik. En met het oog op bedieningsgemak en stabiliteit van de algehele AV-installatie, is ook de audio-installatie aangepast. Met een wallcontrol unit, welke aangesloten is op een digitale audio controller, kan nu op eenvoudige wijze de geluidsinstallatie bediend worden.

Op het spreekgestoelte is een ‘zwanenhals’ microfoon gemonteerd, die specifiek bedoeld is voor dit soort situaties en oogt elegant. Aanvullend zijn er twee draadloze handmicrofoons toegevoegd om het systeem nog iets flexibeler in gebruik te maken.

Full HD videorecorder

De opnames worden opgenomen door de Full HD videorecorder. De recorder slaat de opnames direct op naar een USB-stick en is na afloop van de uitvaart ook direct klaar om mee te geven. Voor de zekerheid is de opname ‘dubbel’ uitgevoerd als back-up.

Draagt Elkanders Lasten

Uitvaartorganisatie Draagt Elkanders Lasten is een Christelijke uitvaartvereniging met als doel het verzorgen van de uitvaart van haar leden, maar ook van anderen. Draagt Elkanders Lasten bestaat meer dan 75 jaar. Uitvaartcentrum Talitha Koem beschikt over een grote zaal die geschikt is voor een condoleancebijeenkomst en/of uitvaartdienst. Ook zijn er verschillende kamers waar een overledene kan worden opgebaard.

Audiovisuele installatie in uw uitvaartcentrum?
Muziek, maar ook beeldpresentaties of film zijn steeds vaker onderdeel van een mooi en passend afscheid. De perfecte afstemming van beeld en geluid is tijdens een uitvaartplechtigheid extra belangrijk en heeft daarom onze volle aandacht. Onze focus ligt op gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van de beeld- en geluidsapparatuur, zo beperken we de kans op fouten, crashes of falende apparatuur tot het absolute minimum.

Wanneer u meer wilt weten over onze oplossingen dan kunt u onze informatie pagina over audiovisuele oplossingen voor uitvaartcentra bekijken. Natuurlijk kunt u ook direct een gratis offerte aanvragen. We nemen binnen een werkdag nog contact met u op.

Wij helpen u gratis en vrijblijvend bij het uitdenken van de ideale geluidsinstallatie voor uw uitvaarcentrum of crematorium.​